Friday, January 28, 2011

Cuti vs Kuliah

Aku ada perangai yang pelik, apabila start kuliah atau semesta baru aku mesti malas nak balik universiti...ermm entahlah, penyakit keturunan kot..tapi aku tengok orang lain relax jer...luaran jer kot..tapi dalaman sama macam aku...hahhahahaa. Takpun sebab aku dah syok melepak kat rumah n malas nak bebankan kepala..tapi adik beradik aku cakap sebab aku nak berkepit kat bawah ketiak mak aku..tu yang malas nak balik...idea ni boleh jugak diterima....Pada aku ibu adalah segalanya, bila aku bersama ibu aku akan berasa tenang...yer la kan aku cuma punya ibu sahaja di dalam dunia ini..abah dah pergi, atuk gan nenek yang jaga aku sejak dari kecik untuk berkongsi segalanya pun sudah pergi...opps teremosional la pulak...
          Walau apapun kita kena start hidup baru kan. Berbalik kepada tajuk aku...time cuti kat kg la yang paling best...sebab tu aku malas balik untuk kuliah...aku boleh meronggeng-ronggeng dengan my cat mia..membuta, dan memasak..tp bab membuta tu memang aktiviti wajib aku masa kat kg...entah mengapa kalau tido kat kg lena semacam je...kalau kat bandar..banyak sangat kot pencemaran bunyi...anyway time cuti gak yang paling best...
         Time kuliah aku macam orang lain juga...tapi aku selalu jugak mengantuk dalam kelas...nak kata aku study jauh malam boleh bilang dengan jari...muka aku nak study...yang aku suka adalah baca novel..dalam satu hari aku boleh habis baca 2 novel...kalau baca novel mata aku besar jer,, tapi time aku baca nota untuk study..ya ampun 10 minit dah mengantuk....hurmmm apalah nak jadi dengan anak dara Kak Irah ni ekkk...mak aku pun xleh nak cakap apa kalu aku dh pegang novel..alamatnya xberasap la dapur...n xmakan la orang kat rumah....siap mak aku cakap klu ko ada laki la kak, laki ko dah buat rumah kat kedai..uissshh mak aku tu..bab kahwin2 nie jangan la cakap....gerun aku...nantilah tengah tunggu insan yang benar2 mencintai aku....so far buat masa nie klu dah nak dekat time my family nak makan aku stop la baca novel, sama jugak dengan bila aku kemas rumah and other time...benda lain buat dulu sebelum novel ok..
         Anyway...time kuliah ada best yer jugak..sama macam time cuti..semuanya terpulang kepada kita untuk mencoretkan dan mewarnai hari2 kita tu...samaada dengan kesuraman atau dengan keceriaan ^_^

No comments:

Post a Comment