Wednesday, January 26, 2011

LADA CINTA (EPISOD 1)

Angin laut mendetakkan sanubari sekeping hati..menggetarkan seluruh sendi..kala itu hati merintih penuh rasa sayu...berlari-lari ke dalam alam fantasi yang penuh kepura-puraan... terbang bersama angin lalu..sambil berlatar belakangkan lagu Titanic..Namun tanpa disangka-sangka  muncul sang arjuna yang dipuja-puja dari sebuah helikopter membawa sejambak bunga...bunga Lily Casablanca tu...ermm macam tau-tau jer taste aku....hihihihi... langkahnya sungguh tersusun ala-ala model gitu...senyumannya manis..lebih manis dari gula tebu...badannya sasa....senang citer cukup pakej la....confirm tercalon dalam senarai teratas bakal menantu  mak ayah aku....hahahhaaa...sambil memuji-muji sang arjuna dengan tahap kuasa dua....Tapi jangan lupa...saat itu mata si dara terus digam mati....kalah tahap kekuatan gam gajah tau....Ooohhh Fahrin Ahmad akhirnya kau muncul jua.. kaulah pujaan hatiku..alangkah indahnya jika dikau menjadi milikku.. dan kita...dan kita terbang di legasi alam maya.......bertuahnya badan.....PAAPPPPPPP...satu layangan tangan hinggap di pipi gebuku...aduhhhhhhh.... sakitnya pipi aku....Fahrin ko tampar aku ke????...sampai hati kau Fahrin...aku puja kau siang dan malam...ini balasan kau.....ahhhhhh tak mungkin kau buat aku bergini..........

        Woiii minah senget  yang kau senyum sorang-sorang tu dah kenapa...dah nak tempah rumah kat Hospital Tanjung Rambutan ke?..kalau ko nak aku boleh tempahkan... tu pun kalau ko dah desprate sangat la nak masok...sian....muda-muda dah sewel.....hahahhahahaha.......dengan ketawa tanpa dicover.....ishhhh mulut setan lancang  mana la yang ganggu mimpi indah aku nie...dah la tak reti-reti bagi salam...pas tu siap bagi penampar kat aku pulak ....mak ayah aku pun tak pernah tampar aku kau tahu tak...nie kau yang tak sah jadi laki aku...selisih malaikat 44 ko nak jadi laki aku...naik bulu roma aku....ehhhh apa kau merepek ni Miera.....remove la mamat nie dari dalam fikiran ko....buat sesak kepala otak ko jer.

       Kau rupanya Dato Hariz...kau dah tak reti-reti Bahasa Melayu ke.....tak nampak notis kat depan pintu tu...atau kau nak aku bacakan....or mata kau dah rabun kot sebab tu kau  tak nampak tulisan sebesar bapak gajah tu....kalau kau dah tak nampak aku boleh pinjamkan kanta pembesar yang ada kat bilik sains tu...kau nak saiz kanta tu berdiameter berapa????....Almaklumlah...kau pun dah tua kan....yer la dah pangkat datuk.......Buat pengetahuan kau yang tak faham bahasa...sekarang Library ditutup buat sementara waktu untuk kerja-kerja renovation...dan  buat pengetahuan kau sekali lagi Dato Hariz....ni Library..bukan pasar malam kat rumah kau tu....Huhhhhh dato la sangat....ayah kau jer yang dato...kau tu mangkuk...mangkuk tandas...mangkuk hayun...dan segala keturunan mangkuk-mangkuk yang ada di alam semesta ni la...Ermmmm...lantaklah kau mulut...kalau dengan mamat nie memang tak payah nak cover-cover kata....mulut tak de insuran la katakan..opppssss bukan  xder insuran ok....cuma untuk  mangkuk ni jer aku bagi special bahasa.....musuh ketat la katakan...siapa yang tak kenal dengan Luqman Hariz bin Dato Imran..anak kepada usahawan berjaya...musuh ketat Nur Alia Amiera binti Arman sejak sebulan lalu...

      Ala Cik Miera nie...janganlah nak marah-marah....ko tengah bulan megambang ke...setahu aku...perempuan kalau bulan mengambang emosi selalu tak tenang....yer la kan...syaitan suka menginggap sebab amalan ko pun kurang saat-saat begini kan......sambil tersenyum-senyum miang......Wekkkk nak muntah aku tengok muka mamat nie...Weh Dato Hariz....kau jangan nak mengada-gada kata aku bulan mengambang ke...bulan penuh ker....bulan sabit ker....apa kau sibuk...suka hati aku la.....kau tu jaga tepi kain kau sendiri sudah...jangan nak campur hal private orang pulak......apa kau tahu pasal aku...busybody....budak tak basoh kaki...hari-hari makan meggi..anak tokey kari...pirah laa kau...

      Buat muka pulak kau yer Miera dengan aku...lagi kau marah lagi aku suka pandang muka kau...heheheheh.....Tapi kan...tak sangka pulak aku Miera....kau pun tengah bulan sabit ke?????...confius aku...setahu aku perempuan cuma ada masalah bulan megambang jer tiap-tiap bulan....penyakit dari spesis mana pulak tu kau amik......hahahhaaaa......sekali lagi bergema ruang depan library dengan hilai ketawa mangkuk sekor ni...kalah hilaiyan Maya Karin dalam citer Puntianak Harum Sundal Malam.....tak reti-reti nak cover pulak tu...kau ingat kau tu siapa....argggg...tension aku....mamat ni kalau dilayan memang menjadi-jadi tahap kegilaan kepala kuning dia....otak kotor....botor-botor....ermmm whatever la.....

         HAHH...kau datang ni ada apa pulak....sibuk jer....menganggu mood indah aku jer.......

                                                                                                                            (bersambung di episod 2)

No comments:

Post a Comment