Saturday, January 29, 2011

Air Mataku

         Dunia ini ibarat roda yang sering berputar mengikut waktu...kadang kita berada di atas dan kadang kita berada dibawah. Tidak semua perkara yang kita lalui adalah indah berlaka...terkadang ada perkara yang mampu meruntunkan hati kita...Lebih-lebih lagi perkara yang berkaitan cinta..
        Ada apa dengan cinta...Mampukah aku mendapatkan cinta yang aku perlu....apabila terkenang dengan segalanya, aku sangat membenci cinta...terutama dari seorang lelaki...hipokrit....itulah perkataan yang sering aku lemparkan kepada lelaki...mungkin kerna keegoan aku jua...tapi mungkin juga disebabkan keegoan lelaki itu yang tidak mahu mengalah.....
       Perlukah apabila dia mahukan kita, dia ambil kita...bila mereka didalam kesenangan mereka campak dan biarkan kita sendiri...Terkadang aku cukup terkesima dengan cerita yang berlaku di televisyen...apabila lelaki berada dalam kesakitan atau kesusahan, wanita akan selalu ada disamping mereka, tapi bagaimana pula dengan wanita yang sakit dan berada di dalam kesusahan...sudah pasti lelaki itu tiada di sisi mereka....mungkin ada segelintir lelaki yang tergolong dalam golongan yang menjaga dan menasihani insan yang mereka cintai..tapi itu semua adalah satu di dalam seribu...Perkara ini sudah pasti membuatkan ramai wanita yang akan kurang berperikemanusiaan.....
       Ermm...mungkin aku sebagai wanita harus hidup sendiri....bina kerjaya terlebih dahulu disamping menggembirakan hati ibuku seorang....dan mungkin aku tidak perlu menagih kasih seseorang yang cintanya adalah seperti angin yang tidak tetap pada sesuatu.....anyway..tiada lagi air mata untuk lelaki

No comments:

Post a Comment